Friday, October 24, 2014

Archiwindow





Fantastična kolekcija Archiwindow, čiji je autor Federiko Babina, obuhvata 26 ilustracija na kojima je prikazana svojevrsna simbioza grafičkog dizajna i arhitekture. Naime, riječ je o ilustracijama na kojima su predstavljene siluete poznatih arhitekata i to na način da bivaju postavljene iza prozora koji su dio neke od njihovih građevina. Svoje mjesto na ovim ilustracijama tako su našli: Gaudi, Gropijus, Le Korbizije, Frenk Lojd Rajt i mnogi drugi. 









(izvor: federicobabina.com)


Federiko Babina prozore smatra očima građevina i to i te kako objašnjava zašto je uzeo baš ovaj motiv kao osnovu svojih ilustracija. Zanimljiv je i sam način na koji su siluete arhitekata prikazane - dok mi posmatramo ilustraciju koja u sebi sadrži i motiv koji simboliše rad nekog arhitekte, silueta tog istog arhitekte usmjerena je ka nama te i mi bivamo postavljeni kao predmet posmatranja. Ovakvim oblikovanjem svog rada, Federiko ostvaruje jedan izrazito živ i dinamičan odnos između svojih ilustracija i publike.


Gaudi i njegova Casa Batlló


Od 26 ilustracija, koliko se nalazi u okviru ove kolekcije, izabrala sam neke koje su mi se učinile najzanimljivijim te sam pokušala da pronađem i fotografije građevina čije prozore Babina predstavlja. Fotografije na kojima si prikazane Federikove ilustracije preuzete su sa njegovog sajta www.federicobabina.com, a tu možete pogledati i ostatak njegovog rada.



Le Korbizije i La Tourette


Frenk Lojd Rajt i Fallingwater (Kuća Kaufmann)


Libeskind i Jevrejski muzej u Berlinu


Gropijus i Bauhaus


Ritveld i Rietveld Schröder House


Mirales i The Scottish Parliament Building















No comments:

Post a Comment